Friday 1 July 2011

Pajama pants, pajama pants!

Sape yang xnak tido dgn memakai baju tido/seluar tido yang comel?funky?adorably cute?mempesona?anggun?

WHO DOESN'T????

Ok la aku emo ni sbb tadi ptg saje jalan2 kt shopping mall cuci mata,bukan cuci mata lain ehh. Uols ni kan..Nak cuci mata kalau ada baju/blouse yg berkenan di hati, igt nak beli. Pastu ter-lalu kat section baju2 tido. Ok la aku pun jalan2 tgk. Belek2.hm. Belek2 lagi. Dahi pun semakin berkerut without me noticing it.
Kenapa eh? hmmmmm.....

Oh simply because those lousy pants were freaking expensive !

Yang aku tak berapa nak berkenannya;

1. Quality out! cotton jarang2 je pastu harga nk mahal .
2. Branded? Nooo lah!!
3. X lah comel mana pun.

Kenape mahal2 sgt nie. Are we consumers been fooled or memang itu harganya?

Disebabkan malas nak menganalisa kenape pulak seluar2 tido tu mahal,aku terus pasang angan2 kecil nak jahit seluar tido sendiri. hehehehhe. yeaahh, sila gelak.

So googling some of the how-to videos in sewing the PJs, aku bole conclude la, xla susah mane pun. cewahh. (ha eksen!eksen! pastu xbuat!!) Provided that ada mesin jahitnya, ada kainnye, and above all, ada semangat nya! ahakss

Click here to see the methods:


Dan ini jugaa :


Tapi kalau dpt buat yg mcm ni, betapa happy nye lahh teman;


Ini pun awesome! hehe. kalau berjaya buat ni nk pose sbijik camnih n post kt blog! haa amik


Alaa...tp aku tade mesin jahit la..camne ek? takkan nak suruh laki aku beli mesin jahit semata2 nak pi jahit suar tido kot. Bole sakit jantung laki aku. hahaha.

Xpe lah ana, one fine day!!

No comments:

Post a Comment